Cumparaturi Recomandari Spring SuperBlog 20

Alege să mănânci sănătos

Trecem printr-o perioadă dificilă. Spre binele nostru ar fi să limităm ieşitul din casă.

Spuneam ȋntr-o postare trecută că putem folosi acest timp si pentru a găti. Acum vă spun că wate foarte important să gătim folosind alimente sănătoase.

Aşa că m-am gândit să realizez o listă cu alimentele ce nu ar trebui să ne lipsească din cămară ȋn această periodă.

  • FULGI DE OVAZ

Recunosc că am ȋnceput să ȋi folosesc abia după ce am aflat că am probleme cu inima.  Este extrem de benific deoarece scade colesterul si are grija de vasele de sânge ale inimii.In plus acesta are şi un efect calmat, aşa că ȋn aceasta perioadă este extrem de bine venit.

Eu il consum cu iaurt. Puteţi adăuga şi fructe. Din când ȋn când mai fac si biscuiţi cu banana.

Reţeta este foarte simplă. Alegem câteva banane foarte coapte. Fie le pasăm foarte bine, fie ne folosim de un robot de bucătărie. Adăugam peste ele fulgi de ovăz. Acoperim vasul şi lăsăm puţin compoziţia pentru ca fulgii de ovăz să se ȋnmoaie. In jur de oră. Depinde şi de fulgii de ovăz dar şi de cât de suculente sunt bananele. Apoi ȋi putem lua cu lingura, ȋi punem pe o tavă tapetă cu hârtie de copt. Eu ȋi şi aplatizez puţin. Dacă doriţi mai puteţi adăuga pe deasupa si fructe uscate, bucăţi de ciocolată, stafide, etc. Ii lăsăm la cuptor 20-30 min..

Eu le fac din ochi, de aceea nu am cantităţi exacte.

  • LINTEA

Eu consider lintea o variantă mai light a fasolei. Este o bună sursă de antioxidanţi si protein. Printre altele conţine fier şi magneziu. Obişnuiam să ȋi fac celui mic. De obicei o lăsam la ȋnmuiat peste noapte.

Un mic pont: lintea roşie fierbe cel mai repede, cea maro cel mai greu. Eu cel mai des folosesc lintea roşie sau cea verde.

Puteţi face supe creme, tocăniţă, o puteţi folosi şi ȋn salate.

Fie că sunt bio sau paste normale ne pot scoate din impas ȋn orice moment. Le poţi face cu sos, salată, cu lapte ( delicioase pentru cei mici), sau de ce simple cu branza. Eu obişnuiam să le mănânc aşa. Poate veţi spune că pastele conţin foarte mulţi carbohidraţi, dar ȋn acelaşi timp conţin puţine calorii. Aşa că nu ȋngraşă atât de mult. Important este şi cu ce le asociezi.

  • OREZUL

Am observat că este un aliment considerat mai puţin sănătos de unii. Ei bine, aflaţi ca el reduce riscul de apariţie a cancerului. In plus conţine foarte putin sodiu (mai ales cel brun) făcându-l perfect pentru cei cu hipertensiune sau boli cardivasculare.

Poate fi gătit ȋntr-o mulţime de feluri. Tocmai de aceea consider ca nu ar trebui să lipsească din cămara noatră.

Da stiu, orezul, ovazul, lintea sunt tot cereale. Dar aici vreau să includ acele mixuri de cereale. Ne scot din impas şi pot fi de mare ajutor pentru un mic dejun rapid sau de ce nu pentru o gustare. Se pot amesteca cu iaurt sau lapte si sunt delicioase. Unele pot fi consumate şi pe post de crănţănele mai sănătoase.

Aici voi include şi făina si mălaiul. De ajutor atunci când fie nu găsesti pâine la magazine sau nu poţi ieşi.

De asemena ȋţi poţi ocuoa timpul făcând dulciuri. Nici nu este nevoie să spun că sunt mai sănătoase decât cele din comerţ.

De obicei când spunem unei, me gândim direct la prăjeli nesănătoase. El poate fi folosit ȋn salate, la marinarea cărnurilor şi ȋn multe alte feluri mult mai sănătoase decât prăjelile. Eu am ȋnceput să folosesc mai des ulei de măsline extra virgin, ȋn defavoare celui de floarea soarelui. Mi se pare o variant mult mai sănătoasă şi mai puţin procesata. Si el reduce riscul ȋmbolnăvirilor de inimă, ajută colesterolul dar si tensiunea hipertensivilor.

Eu am cam renunţat la prăjeli, fac mai mult pentru soţ.

Există şi alte variante de ulei alimentar cum ar fi: uleiul de susan (folosit mai ales la preparatele cu iz oriental), uleiul de cocos, uleiul de in, etc..

  • CARNEA

Cei vegetarieni nu intra in aceasta categorie. Da, carnea este una dintre principale surse de mâncare pentru mulţi dintre noi. O putem porţiona şi baga la congelator. Poţi face gratare sau diverse mâncăruri.

  • ZAHAR, INDULCITORI SAU MIERE

Că tot am vorbit de dulciuri făcute ȋn casă e musai sa avem şi zahăr sau indulcitori sau de ce nu miere. Ele mai pot fi folosite si la cafea sau ceaiuri. Mierea poate fi folosita cu success si in iaurtul cu cereale spre exemplu.

  • CONSERVE

Nu sunt fan conserve. Dar in unele situatii sunt bine venite. Aici ma refer in primul rând la rosii pasate, diverse sosuri, ciuperci, mazăre. Dar si la conserve de peşte, pateu, etc. Găsim şi variante mai sănătoase, trebuie doar să avem timp şi răbdare să le căutăm.

  • LACTATELE

Poate veţi spune că lactatele nu au un termen de valabitate foarte bine. Din păcate la cât sunt de procesate rezistă chiar şi o lună sau chiar mai mult. Iaurturile,smântâna pot fi ţinute cu success la frigider. Putem opta pentru varianta de lapte UHT sau variante mai sănătoase cum ar fi laptele de soia, de migdale, etc.

Smântâna lichidă o mai consider utilă. Poţi face un sos alb gustos si foarte rapid.

Momentan acestea sunt ideile mele.

Stiu că mai sunt si altele. Aştept cu drag să ȋmi spuneţi şi voi ce alte alimente le consideraţi utile ȋn cămara voastră.

P.S. Nu vă ȋngrămădiţi ȋn magazine, nu cumpăraţi ȋn cantităţi industriale. Marile magazine se aprovizioneză mereu.

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2020.

Despre mine

Mama, soție, prietena și nu în ultimul rand femeie...
Scriu despre mine și despre voi, despre ce-mi place și uneori ce nu-mi place.

(44) Comments

  1. Am ales sa mananc sanatos cand m-au invins kilogramele. Cam tarziu din pacate….

    1. Eu am ales sa mănânc sănătos abia când m-am îmbolnăvit. Dar pana la urma mai bine mai târziu decât niciodată.

  2. Eu mai am nuci și semințe de tot felul. Sunt bune pentru gustări, dar și de adăugat peste salate, iaurturi etc

    1. Uite ca la ele nu m-am gândit. Semințele sunt perfecte și pentru pâine.

  3. Îmi plac fructele deshidratate, as mânca zilnic, in cantități mici.

    1. Orice este ok în cantitati mici.

    2. Îmi plac tare mult fructele deshidratate. Și mixurile de cereale.

  4. Zilele astea chiar daca ne pun la incercare prin faptul ca suntem baricadati in casa, ele au si parti pozitive care in cazul meu se reflecta in alimentatie. Am devenit creativa deoarece orice reteta as vrea sa fac descopar ca-mi lipsesc macar doua ingrediente si nu mai pot sa dau, ca altadata, o fuga pana la market ca sa le cumpar,

    1. Ai dreptate. Uite asa învățăm sa fim mai limitați. Din păcate suntem un popor ce arunca multă mâncare.

  5. Denisa says:

    Ador pastele, cerealele, leguminoasele si mereu incerc sa le introduc in alimentatua noastra.

    1. Pastele mai puțin, dar restul da. Eu sunt de părere ca trebuie sa mâncăm din fiecare câte puțin.

  6. Uhh 🙂 cate si mai cate propuneri gustoase si sanatoase 🙂 acum avem si timpul necesar sa facem mancaruri bune si perfecte pentru corpul nostru.

    1. Asa este. Acele mâncăruri de care ne plângeam ca nu avem timp.

  7. Un articol plin de informatii utile ! Multumin !

  8. Eu de când mă știu, am ales să mânânc echilibrat. Consider că e nevoie de echilibru în alimentație, iar astfel nu dai greș.

    1. Câte puțin din fiecare. Sau cum spunea doctora mea, pe timpul sarcinii:orice cu măsură.

  9. Acum, in perioada asta destul de ciudata, cel putin pentru mine care m-am invatat sa gasesc orice, oricand nu pot spune ca am cumparat mult mai mult, poate doar cu o punga de paste si un bulion in plus, dar e drept ca m-am axat mai mult ca oricand pe conserve, pentru ca nu se strica.

    1. Nici eu nu am cumpărat multe. Am încercat sa am din fiecare, în asa fel încât sa nu fiu nevoita sa ies.

  10. Fulgii de ovăz nu lipsesc nici din camara mea. Stiut acei biscuiți, ii prepar si eu din cand in cand. Sunt tare gustosi, reteta este versatila si poti adauga alte ingrediente, în funcție de preferinte.

    1. Sunt rapizi, gustoși și sănătoși.

  11. Vaaai deci neaparat trebuie sa mi iau niste fulgi de ovaz, imi era pofta de ei, dar nu puteam sa mi aduc aminte cum se numeau.

    1. Ma bucur ca datorita articolului meu ți-ai amintit.

  12. E important sa existe un echilibru in tot ceea ce adaugam in alimentatia noastra!

    1. Da, puțin din toate.

  13. Exact acest lucru i-am sfatuit pe cei din jurul meu, mai ales in aceasta perioada sa fie atenti la alimentatie.

    1. Contează enorm. Altfel ne trezim ca ne îmbolnăvim de altele.

  14. Alimentele sănătoase, un plan alimentar sănătos personalizat în funcție de nevoile orpului și problemele acestuia, este cea mai bună recomandare,
    Succes!

    1. Asa este. Spre exemplu eu am fost nevoita sa scot anumite alimente, dar ma simt mai bine.

  15. In ultimul timp am inceput si eu sa consum tot mai multe alimente din astea sanatoase si ma bucur ca am exclus foarte mult prajelile din alimentatia mea

    1. Eu am observat ca ma simt mult mai bine de când am exclus prăjelile. Foarte rar se întâmplă să mai mănânc un șnițel, sau o pomana făcută de soț.

  16. Gabriela Alexandra Andrei says:

    Foarte bune recomandări! Cam aceleași produse avem și noi în casa tot timpul. Dar sa nu uit de stafide, care sunt preferatele copiilor și năutul, din care facem hummus!

    1. Ma bucur ca le consideri utile. Uite ca humus nu am făcut niciodată. Dar nu este timpul pierdut.

  17. Eu mi-as dori sa mananc zilnic paste, dar imi este teama ca ma fac mult prea pufoasa de la ele. Nu pot sa spun ca am o alimentatie foarte sanatoasa si totusi incerc sa am grija

    1. Contrar aparentelor pastele nu îngrașă atât de rău. Depinde foarte mult cu ce le asociezi.

  18. Cam aceleasi alimente nu imi lipsesc nici mie. In principal fructe si legume, pentru ca cei mici le adora.

    1. Și băiețelul meu mănâncă foarte multe fructe. Însa e mai greu sa îți faci provizii, nu rezista prea mult.

  19. Imi place sa fac cumpărături mici și dese.. 😂 😂 😂 La mine nu lipsesc legumele și fructele căci acum postesc. 😊

    1. Și mie la fel, însă acum nu se mai poate. Nici noua nu se lipsesc fructele, doar ca pe acestea le cumpărăm mai des, se strica destul de repede.

  20. Din punctul meu de vedere a manca sanatos inseamna si a manca ce-ti place, si mai ales ce-ti prieste. Sa te abtii de la ceva bun doar pt ca asa sunt cutumele sociale, nu mi se pare chiar in regula.

    1. Orice dar cu măsură. Contează enorm. Eu evit alimentele interzise de medic, dar și cele ce îmi fac rău.

  21. Si eu mi-am facut niste rezerve de paste! Mersi pentru recomandarile faine!!

    1. Da, nu strica. Sunt versatile.

  22. Fructe deshidratate folosesc si eu mai mereu la gustari alaturi de nuci si seminte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *